torstai 26. elokuuta 2010

Taksilla mennään ja taksilla tullaan.

Mun on nyt pakko avautua teille tän paikan takseista. Ja todellakin tarkoitan myös takseja, en vain niiden kuljettajia. Juuri tulin taas sellaiselta kauhukyydiltä että jää särkänniemien kummitustalo komeasti kakkoseksi. Istuin etupenkillä, ja jollen mä olis oikeesti vähän niinkun semikiljahtanu että varo, niin tasan tarkkaan oltais pyyhkästy kokonaisen liikenteenjakajan yli. Tai oletettavasti siis olis jääty siihen jumiin koska se oli aika iso. Eikä siinä vielä kaikki. Varoitin kuskia yliopistolla olevista hidasteista, mutta silti niihin piti ajaa tuhatta ja sataa. Ihan ok mulle, jos haluaa autonsa hajalle, mutta oikeesti vähän pelkäsin myös sen auton puolesta, koska siitä kuulu jo ihan pelkässä normaalissa ajossa sellasia ääniä mitä autosta ei mun mielestä saisi kuulua. Pallonivel tai joku vastaava oli varmasti hajalla oikeesta eturenkaasta, samoin iskarit takaa. Pelkäsin koko matkan, että se leviää tielle. Tai ei edes leviä, vaan räjähtää. Siltä se kuulosti.

Ja tämä ei siis ole ainoa kerta kun taksissa on saanut pelätä tai kuskeja on pitänyt varoitella yhdestä jos toisestakin asiasta. Toisaalta en yhtään ihmettele näiden ajotaitoja kun katsoo näiden autokouluja. Ne ajelee tyhjillä hiekkakentillä törppöjen välistä ja sit vähän pakittelee ja muuta kivaa. Ja tällasia autokouluja tuntuu olevan joka paikassa missä vain on tyhjä hiekkakenttä johon radan saa pystyyn. Kerran oon liikenteessä nähny auton jossa on L-kyltti osoittamassa ilmeisesti "learning"-juttua, mutta vain kerran! Perjantaisin ja lauantaisin täällä täytyy oikeasti myös katsoa kenen kyytiin menee, sillä näiden mielestä on ihan ok ottaa ja ajaa. Kunhan ei ole kännissä! Ja näiden kännissä tarkoittaa oikeasti sitä ettei enää jalat pidä. Oon nähny muutaman todella juovuksissa olevan tyypin lähtevän ajamaan, mutta onneksi ei ole tarvinnut itse olla kyydissä.Mä menin eilen River Walkille ja siinä sit huomasin että kappas, mun vieressä (tarkoittaen n. ehkä kolme metriä) oli apinoita. Paljon apinoita. Ne tonki tota roskista, ja sitten osa niistä vähän pelkäs mua kun menin lähemmäs. Ne kiipes puuhun niiden roskien kanssa ja sit tulikin roskasadetta alas puusta kun saivat pussit katsottua läpi.Yliopiston alueella on kaikki "block":it merkitty näin kauniin punaisella maalilla. Kaikki paikat on siis numeroitu, tosin ihan random järjestyksellä. Saattaa muutamat talot olla vierekkäisillä numeroilla, mutta ei todellakaan läheskään kaikki. Toi kuva on tosi läheltä meidän musaluokaa. Se olis tossa ison pylvään vasemmalla puolella, mutta täällä on tällasia mukavia viheralueita rakennusten välillä. Paikkaa oikeesti yritetään saada näyttämään nätiltä.Täällä on useita kasveja, joissa on ihan jäätävät piikit! Tässä kasvissa noi ei oo ees isot, vaikka ovatkin varmaan joku 2-3cm pitkiä. Täällä on sellasia puita, joissa on oikeesti pikkurillin mittasia piikkejä. Ja voin kertoa että ovat kovia ja teräviä! Mulla on vieläkin jalassa raapaimet ensimmäisen viikonlopun vaellusreissulta. En huomannu tapahtunutta, mutta ilmeisesti otin pahasti yhteen jonkun puskan kanssa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti