torstai 12. elokuuta 2010

Päivä 16

Mun otsikointi tuo mulle niin mieleen BB:n, josta jo iltalehdessäkin uutisoidaan. Mutta antakaa anteeksi, mä kuitenkin jään paitsi koko kaudesta, niin te ehkä voitte lueskella mun Päivä 16-otsikoita. :)

Meillä oli eilen illalla ensimmäinen kuorotapaaminen. Ja voin sanoa ettei olla ollenkaan huonossa seurassa kun siellä ollaan. Niillä oli kamalasti kaikkia pyttyjä ja pystejä mitä ne on mistäkin kuorokilpailusta voittanu. Sunnuntaina on ekat reenit ja mä niin toivon että me ollaan kotiuduttu meidän viikonloppu ekskursiolta jo silloin. Kokouksessa puhuttiin rakkaudesta musiikkiin, sitoutumisesta, reenaamisen tärkeydestä (niin fyysisesti kuin psyykkisesti) jne. Mutta ne oli oikeesti aika vakavissaan ton laulamisen suhteen. Reeneissä pitää olla ajoissa jos meinaa päästä oikeeseen aikaan pois ja purkan syöminen ehdottomasti kielletty, kännykkää ei saa pitää päällä reenien aikana. Ja mä en malta ootta sitä!!! Me saadaan keikkoja varten ihan törkeän siistit perinteiset Senegalilaiset hameet ja sit pitää ostaa sellaset nahkakengät! Missä on karvoja päällä! Ihanaa! Reenit ovat siis tiistaisin ja torstaisin klo: 18-19 ja sunnuntaisin klo: 17-19.


Lupasin teille kuvia musaluokasta, joten tässä muutama. Ensimmäisenä näkymä ovelta, toinen miltei samasta kohtaa, mutta vähän eri suuntaan ja kolmannessa seison about ton pöydän kohdalla jonka vieressä on mun laukku. Luokka on siis pieni ja soittimisto vähäinen.
Tänään meillä oli taas ah niin ihanan puuduttavaa basic instrumental skillssiä. Meiltä kysyttiin että tiedettiinkö me mikä on fermaatti. Ehkä me on joskus siitä jotain kuultu. Ja vieläkään ei näy kurssilla paikallisia. :( Mutta nyt tiedetään miten tonic solfaa kirjoitetaan. Ainiin, sitten kun me oltiin Eevan kanssa ihan hukassa (jos ihan hukassa tarkoittaa sitä että lähdetään eri aikaan liikenteeseen) yhtä biisiä laulettaessa, kun biisi meni neljään ja opettaja laski kolmeen jonka jälkeen olisi pitänyt lähteä laulamaan ihan eri tempossa kuin mitä hän oli meille laskenut. Mä olin vähän hämmentynyt ja sitten opettaja selitti asian niin että kun hän on ollut koulussa niin heillä oli tiukka opettaja ja aina piti olla skarppina tai lyötiin kepillä sormille. Mitä?!? Miten tämä nyt liittyy siihen että sä lasket kolmeen kun biisi menee neljään? En tiedä, mutta meillä pitää olla siis skarpimpia lähtöjen suhteen. :)

Kaikkein parasta oli kun kirjoitettiin omat solfat taululle ja sitten piti johtaa se opettajalle ja Eevalle joka yksinään pulpetissa istui, niin opettaja meinasi lähteä laulamaan väärässä kohtaa vaikka Ingen oppien mukaan näytin valmistavan ja kaikkea. :) Mutta aplodit Eevalle, hän lähti oikeaan aikaan ja lauloi myös oikein. Hyvä me!
Aina ennen Setswanan tunteja me odotellaan opettajia ja ollaan huomattu että ihan siinä kaiteen takana on tuoreita sitruunoita... ...joihin me ei ylletä. Mutta tänään haistelin sellasen puun lehteä ja se tuoksui älyttömän voimakkaalle sitruunalle. Aika hassua.

Aloitimme myös musiikin filosofia-kurssin. Mä oon tullu siihen tulokseen että täältä saa ihan älyttömästi materiaalia alakoulun puolen musiikinopetukseen, tai vain opetukseen. Tällä luennolla kuitenkin piti olla skarppina, sillä opettaja saattoi kesken kaiken kysyä jotain ja sit oli noloa jos oli ihan pihalla. Kahden tunnin (no päästiin vähän ajoissa) aikana kerrottiin miksi ollaan tultu musiikin pariin ja sit yksi opiskelijoista luki ääneen 2 sivua netistä tulostettua materiaalia, johon opettaja välillä kommentoi. Mutta mä en oo vielä heittäny kirvestä kaivoon tän kurssin suhteen. Tänään olin vain vähän väsynyt.

Huomenna meillä on eka luento etnomusikologiaa. Toivottavasti se on hyvä. Sit sen jälkeen ois tiedossa tennistä Saksalaisen Carolinen kanssa ja sitten pyykin pesua. Se piti tehdä tänään, mutta pyykkitupa sulkee ovensa klo: 16.00 tai ehkä 16.30... Pahus.
Sitten vielä piti kirjoittaa siitä, että mä oon niin tyytyväinen että olen saanut mukavan kämppiksen, jonka seurassa tunnen oloni kotoisaksi ja jonka kanssa on mukava jutella. Charlene on tosi herttainen ja hauska. Olen siis muutamilta vaihtareilta kuullut "ei niin mukavia" kokemuksia omista kämppiksistään, niin nyt on ihan ääneen sanottava että olen tyytyväinen.

3 kommenttia:

  1. niin mistä tää sn kämppis on kotosin?minkä ikänen?lähetä kuva!:) Toivo makoilee mun sylis ku yritän syödä ja kirjottaa, hän kaipaa läheisyyttä. ja tietty mummilaan. tänä yönä potäis kuulemma näkyä paljon tähdenlentoja. täytyykattella tavaalle ku pyöräilen myllylle. hauskaa v-loppua! Oot rakas:)

    VastaaPoista
  2. Charlene on jenkeistä, en vaan juuri nyt muista että mistä sieltä. Se on 20, kuten lähestulkoon kaikki jenkit, mutta vaikuttaa vanhemmalta. Mä otan viikonloppuna jonkun kuvan missä oon sen kanssa niin sit näette millasesta tyypistä on kyse. Viikonloppuja myös sinne päin!

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa huvittavalta, kun kerrot tunnilla olevan vain Eeva ja sinä.
    Äiteliini

    VastaaPoista