perjantai 13. elokuuta 2010

Päivä 17

No niin. Tänään siis oli yksi luento ja vähän pyykkäilyä tiedossa. Molemmat tehtävät hoituivat ihan mukavasti ja onnistuimme saamaan ihan superhyvät kuivaajat pesulassa, eli vaatteet oli jopa kuivia sieltä poistuessamme.

Iltapäivän suunnitelmissa oli mennä River Walkille kauppaan ja syömään. Suunnitelmat kuitenkin muuttuivat kun Nick sai meidät lähtemään Square Martiin, jonka piti olla tosi hieno mesta. No, se olikin, muttei ihan niin iso kun oletettiin. Siellä oli ehkä 6 kauppaa ja nekin tosi kalliin näkösiä. Ainoa hyvä puoli sinne menemisessä oli se, että mä oon ettiny jo 2 viikkoa vara-akkua mun kameraan ja voitteko uskoa että siellä oli Sony Center, mistä jopa löytyi tämä vara-akku. Olin tosi tyytyväinen. Tuossa vieressä on kuva talosta joka itseasiassa on Square Martin vieressä. Siinä taitaa olla pankki ja joku kahvila, mutta musta se on rakennuksena erittäin mielenkiintoinen, sillä tällasia en ole nähnyt edes Suomessa.

Matka jatkui jalan kohti Main Mallia, jossa tiedettiin olevan niitä kauppoja missä haluttiin käydä. Jalan tarkoitti tässä vaiheessa sitä, että tarvoimme kuivaa pusikkokenttää pitkin yli rautatiekiskojen ja muutaman ison tien. Teiden ylityksen on täällä aina haastavia, sillä en ole vielä nähnyt yksiäkään toimivia jalankulkijoille suunnattuja liikennevaloja. Ja autoja on paljon ja ne tunnetusti ajaa ihan miten sattuu. Eikä sitä kaikkea helpota sekään että ne ajaa eri puolella teitä kun Suomessa, eli kattelen aina väärään suuntaan tietä ylittäessäni. Täällä on ehkä oppinut ymmärtämään sen "katso ensin oikealle, sitten vasemmalle, ja vielä kerran oikealle" -systeemin. Sit vois vielä kerran katsoa vasemmalle. Main Mall:illa palloiltuamme halusimme syömään, mutta siellä taas ei ollu yhtään sellastaa ruokapaikkaa mihin ois haluttu mennä syömään. Nälkä oli kova, joten otimme taksin ja menimme River Walkille (huomaa alkuperäinen suunnitelma) Italialaiseen ravintolaan nauttimaan hyvää pastaa. Jota söin liikaa, niin kuin tähän mennessä on aina käynyt kun on käyty ulkona syömässä. Mutta se oli tosi hyvää. Muut vaihtarit olivat tällä välin LingaLongassa (myöskin River Walkilla) nauttimassa Happy Hour:ista, joten liityimme heidän seuraan. Mä join vielä ihanan latten ja sitten suuntasin kaupan kautta kotiin. Eeva jäi vielä istuskelemaan vaikka se on kipeä.

Mutta päivän anti oli hyvän ruoan lisäksi vara-akku mun kameraan. Mä oon niin tyytyväinen että löysin sen, koska huomenna ollaan tosiaan lähdössä kahden päivän ekskursiolle, ja ottais niin päähän jos kamerasta loppuis akku kesken kaiken...

Huomenna siis 8.30 lähtee (eli ehkä joskus ysin jälkeen) bussi jonnekin ja olen poissa koneen ääreltä lauantain ja sunnuntain. No, ehkä sunnuntai-iltana voin ehtiä jotain kirjoittelemaan jos hyvin käy.

Mä oon myös oppinu käyttämään takseja vähän paremmin kun mitä aikasemmin. Ennen aina kun tuli pimeä, piti taksille maksaa 30pulaa matkasta, mutta minä tunnettuna tinkaajana olen useamman kerran päässyt pimeän aikaan 20 pulalla paikasta A, paikkaan B. Alle kahdenkympin en oo vielä päässy, vaikka yritys on ollut kova. Me ollaan Eevan kanssa jopa löydetty yks taksikuski, joka on jo useamman kerran meitä kuskaillut ja taitaa jo tietää paljonko ollaan valmiita kyydistä maksamaan. Ja jos olette Afrikassa, muistakaa aina istuessanne taksiin kysyä paljonko matka maksaa. Muuten maksatte liikaa. Vielä parempi on kun menette kyytiin ja sanotte että 20 pulalla Las Vegasiin, tai vaihtoehtoisesti tietty jonnekin muualle. Mutta mä aion vielä oppia pääsemään kyytiin alle kahdellakymmenellä pulalla. Katsotaan kauanko se vie aikaa. Mutta siinä olis siis seuraava tavoite.

2 kommenttia:

  1. Sain taas kulutettua yövuorosta 15min lueskelemalla blogiasi.

    Miten on sen mun tuliaisen laita? Alahan jo kattelemaan. Ei ole välttämättä helpoimpia esineitä hankkia viimeisenä päivänä...

    VastaaPoista
  2. Usko pois, että se on ollu mulla mielessä. Jos oon yhtään oikeessa niin huomenna mennään leijonia katselemaan. Täytyy siit pitää silmät auki ja jos ei onnista niin voi ehkä mennä painiksi. :)

    Tunnistitko kaikki sarvieläimet aikasemmasta päivityksestä? Huomenna tai viimestään maanantaina saattaa tulla lisää kuvia sellaisista.

    Ja mites on opinnäytetyön laita? Ootko päässy ees alkuun. Siinä ois hyvää tekemistä öitä varten. Siis töihin, kuka sitä muuten yöllä tekis. :)

    VastaaPoista