tiistai 14. syyskuuta 2010

Lakko

Alkoi tänään klo: 9.00.

Mun kohdalla se tarkoitti sitä että noin klo: 10.45 pihalle päästyäni huomasin Eevan soittaneen ja kun soitin hälle takas, sain kuulla ettei ole tunteja tänään. :) Ja sehän hymyilytti. Lähdettiin melkein siltä paikalta käymään RiverWalkilla josta ostin;

Malariatabletit: maksoivat 108 pulaa, eli 11€, mikä on aikas paljon vähemmän kun samat tabletit suomessa.

Tuoresalaatteja: jota oon Sparissa ihaillu noin miljoona kertaa, jota en aikasemmin kuitenkaan ole rohjennut ostaa, oli hyvää, ostan toistekin.

Jäätelöä: puolen litran muovipurkki mansikka-vanilja-suklaa jäätelöä, joka maksaa 5.85 pulaa eli noin 66snt. Kyllä, 66snt! Ja se on myös hyvää.

Easy Peelereitä: eli satsumia josta irtoo helposti kuoret. Ne on hyviä, niistä irtoo helposti kuoret :P ja mä oon hulluna niihin. Viimeksi ostin niitä 3kg. Nyt tyydyin puoleentoista.

Nyt pitäisi lähteä altaalle kuluttamaan päivää jolloin ei ole tunteja! Näitä päiviä saisi olla enemmänkin. Kuoroharkat on kyllä illalla ja niitäkin odotan innolla. Ja ainiin, kävin aamulla taas piiiiitkästä aikaa juoksemassa. Kroppa ei vielä ole kunnossa, mutta eiköhän se siitä palaudu kun pari päivää kuluu. Mun täytyy ihan tosissaan ruveta reenaamaan että päihitän mun superäidin couper-matkan. Hyvä äiti, ihan näin julkisestikin!

4 kommenttia:

  1. Onko Lauran tietsikka epäkunnossa, kun ei ole kommentoinut sun kirjoituksiasi? Sitä lukee pikapikaa kaikki kirjoitukset, mutta kommentointi yleensä jää tekemättä. Luen yleensä aamulla näitä juttuja ja sitten on kiire töihin. Malarialääkkeitä pitää syödä viikkoa aikaisemmin ennen malaria-alueelle menoa ja pitkään sen jälkeen. Oletko varautunut siihen? Voiko sikäläisen apyeekin tuotteisiin luottaa? Täällä useampi henkilö on sanonut epäilevänsä asiaa.
    äiti

    VastaaPoista
  2. Jaa-a kuule, enpä tiedä missä Laura luuraa. Mä oletankin että monet vaan lukee koska se on niin helppoa. Malarialääkkeen syöminen riippuu ihan siitä lääkkeestä mitä ottaa, mulla on sellanen, missä otetaan vaan tabletti/viikko ja eka tabletti pitää ottaa viikkoo ennen kun reissuun lähtee.

    Mä oon sitä mieltä että ne pelottelut siitä että täällä olevat lääkkeet ei tehoo on ihan sontaa. Suomessa tietty halutaan myydä niitä mitä sieltä saa, koska firmat käärii niistä ihan hullut rahat. Täällä saa varmaan kalleimmankin malarialääkkeen halvemmalla kun siellä halvimman.

    Lähetin Liisalle mun ostaman lääkkeen nimen ja sen mitä se sisältää, niin eiköhän sieltä kohta tule tarkempaa tietoa siitä mitä oon suuhuni laittamassa. :)

    Kristiina

    VastaaPoista
  3. Ilmeisesti tämä lääke on vastaava kuin Lariam Suomessa. Haittavaikutuksia on varmaan samaala tavoin kuin Malaronella. Lariam voi aiheuttaa päänsärkyä, pahoinvointisuutta, huimausta mielialan muutoksia ym, mutta vähän samanlaisia tuntuu olevan Malaronella myös. Yksi lääke-edustaja kertoi eilen, että hän on käyttänyt Malaronea paljon, eikä siitä ole ollut mitään haittavaikutuksia. Hänen tuttavansa on naimisissa Botswanassa ja tämä lääke-edustaja on käynyt siellä muutamia kertoja ja sanoi, että maa on ihana...

    VastaaPoista
  4. Moi!

    No sehän on hyvä. Täällä on meinaan se suomalainen poika, jolla on just Lariamia mukana ja se oli testannu sitä jo suomessa sivuvaikutusten takia, eikä se ollu saanu mitään sivuvaikutuksia siitä. Voin siis olla kohtalaisen luottavaisin mielin. :)

    Kristiina

    VastaaPoista