maanantai 11. lokakuuta 2010

Turhautumista tunneilla...

Nyt on tiedossa valituspäivitys. Me saatiin viime torstaina BIS:issä tonic solfa -biisi, joka meidän pitää opetella. Se ois muuten ihan jees, mutta meidän opettaja sitten päätti valita meille kappaleen, jossa on 30 ekan tahdin aikana kuusi (6!!!!!) modulaatiota. Suoraan sanottuna se on ihan syvältä. Mä sitten tunnin jälkeen nielin kiukkuni ja päätin että mä ihan tosissaan koitan opetella sen biisin huomiseksi ja jotta niin voisi käydä, päätin kirjoittaa sen viivastolle. Sitten koitin reenailla sitä varmaan tunnin verran mutta siitä ei tuu yhtään mitään. Mä osaan ehkä just noi ekat 30 tahtia hyvällä säkällä ja se ei oo ees puolia siitä kappaleesta. Eeva sano että on kiva kun on haastetta, mutta koska tämä tehtävä tulee vaikuttamaan meidän arviointiin niin en tykkää että se antaa meille ihan ylivaikean kappaleen reenattavaksi. Kai se koittaa itseään pönkittää sillä että antaa tollasen biisin vaikka tietää että mä en oo koskaa tonic solfaa harjotellu.
Sitten pianokappaleena meillä on niin helppo biisi että jopa minä taisin saada sen edes vähän sinnepäin ekalla kerralla. Ja nyt muutaman reenikerran jälkeen siinä ei oo mitään tekemistä. Mä oon siis onneton pianisti. Ois antanu vaikka ees vähän vaikeamman pianobiisin ja sit vähän helpomman laulun. Oon aika varma että jos sille sanois huomenna että laulappa suoraan ilman apua meille se biisi, se ei siihen pystyis vaikka on elämänsä lukenu tonic solfaa.

Tämän jälkeen päivä jatkui setswanan tunnilla, jossa oli pieni koe. Tiesimme kokeesta etukäteen, mutta suureksi yllätykseksi opettaja oli sitten päättänyt laittaa kokeeseen astetta enemmän asiaa kun mitä meille sano. Ja astetta enemmän tarkoitti sanoja joita en oo koskaan ees nähny, lauseiden suomentamista ja tekstipätkän kääntämistä setswanaksi. Ja opettaja itse ei jäänyt koetta valvomaan vaan pisti hommaan jonkun ihme miehen jolle ei tietenkään voinut asiasta sanoa. Mutta porukka oli todellakin kyr****tynyt opettajan toimintaan ja oletettavasti huomenna tästä keskustellaan pitkään ja hartaasti...

Onneksi sitten Phibionin tunneilla päästin pois heti kun se kerto mitä tulee torstain kokeeseen. Mä painoin suoraa päätä altaalle ja kävin polskimassa kilometrin, jonka jälkeen oli jo paljon parempi mieli.

Nyt oottelen että kello tulis yhdeksän ja pääsisin lenkille...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti