torstai 14. lokakuuta 2010

Koe ja meidän "kavereiden" kommentteja.

Mä tulin juuri kotiin kokeesta. Uskon saavani 97 pistettä sadasta, mikä ois varmaan parasta mitä oon ikinä kokeesta saanu. "Vain" 97 pistettä saan siksi, että sekotin koko- ja puolitauon keskenään ja en sitten muistanu mikä oli muistifraasi bassoviivaston viiva-nuottien muistamiseksi. Tiesinhän minä ne sävelet, mutta fraasia kysyttiin ja sitä en kuollaksenikaan muistanut. Ja tietty jos kokeessa on huolimattomuusvirheitä, ovat ne asia erikseen, mutta 97 pistettä, täältä tullaan!!!

Ennen tätä koetta me nähtiin meidän ihanaiset luokkakaverit meidän musaluokassa. Jälleen kerran (toistamiseen siis) tuli puheeksi mun ja Eevan paino. Ja siis siinä merkityksessä miten paljon me ollaan täällä lihottu. Eeva sitten heti sano että meidän kulttuurissa on töykeää sanoa noin, jonka jälkeen tämä rehtorisnainen pahoitteli, mutta jatkoi juttua. Mä sitten sanoin että mulle on muutama kilo tullu, Eevasta en tiä "kyllä te molemmat ootte lihonu" -kuului takarivistä. :) En siis kerennyt edes lauseeni loppuun... Koitin sitten selittää asiaa tällä ruokavaliolla. Suomessa meidät opetetaan lapsesta asti siihen että puolet lautasesta on salaattia, neljännes lihaa, neljännes hiilareita, täällä se menee niin että kolme neljäsosaa on hiilareita, yks neljäsosa lihaa ja lusikallinen salaattia. Mutta eihän se meidän ihanille kurssikavereille mene jakeluun. Mutta todellakin toivon ettei asiaa oteta enää kolmatta kertaa puheeksi. Nämä kaksi kertaa riittää vallan mainiosti. Perinteisesti täällä ilmeisesti on kehu sanoa että oot lihonu koska jos syöt enemmän, lihot, ja jos lihot, se tarkottaa että sulla on enemmän rahaa ostaa ruokaa. Mutta mä uskon että tämä ajattelutapa on ollutta ja mennyttä. Mä oon aika varma että nämä lähellä keski-ikää poukkaroivat naiset haluavat pönkittää itsetuntojaan sillä että laukovat meille tollasia juttuja.
Parasta oli se, että sitten seuraavan naisen tullessa luokkaan se tuli mun luo ja osoitti leukaansa sanoen "mikä teitä syö kun teillä on tollasia punasia näppylöitä joka puolella". (osoitti leukaansa oletettavasti siksi että mulla on pari finniä leuassa) Eeva siihen sitten sano että ne on finnejä ja muutama moskiitonpurema. Mä en oikein voinu muuta kun koittaa hymyillä vaikka nauru oli lähellä.
Joopa joo...

2 kommenttia:

  1. Huomenta! vapaapäivä, ihanaa... Porukat on kyläilemässä täällä Vaasassa että suuntaamme kaupungille kunhan tästä heräilee. Ninni ajelee vaarin ostamalla pikkuautolla täällä olohuonetta ristiin rastiin ja päristelee menemään. Aika jäätäviä kommentteja tulee tommosilta porukoilta. Tää kertoo niin vaan siitä miten normit joihin me Suomessa on totuttu ei niin päde kaikkialla muualla maailmassa. Kunhan sitä ei ota henkilökohtaisesti ja osaa päästää toisesta korvasta ulos. Mukavaa pärjätä kokeissa, ootko hirveesti opiskellut ja pinkottanut? Mä ainakin vaihdossa nautin siitä etten lukenut hirveesti ja meni hyvin. Erilaiset systeemit...ou jee. Voi hyvin! :) järjestetään sit neljän tytön tuparit täällä meillä (siis uudella talolla), ku palaat!

    VastaaPoista
  2. Vai että suku koolla. Samoin täällä! Äippä ja Liisa tuli sunnuntaina ja nyt torstaina lähetään pohjoisemmaksi katselemaan suistoaluetta! Eilen sain taas kannustavia sanoja kurssikaverilta. Se otti mua olkapäästä kiinni ja hymyili sanoen: "You must be enjoying staying here because you are so fat." Musta näiden kommentit rupee oleen lähinnä surkuhupaisia. On mulle muutama kilo tullu, mutta en mä ajattele silti lihava olevani... Mutta samapa tuo, siinäpähän kommentoivat jos se niille hyvän mielen tuo.

    Ei täällä paljoa tarvi pingotella hyviä arvosanoja saadakseen. Nyt ehkä pitäis lukee koska kolmelta on koe etnomusikologiasta...

    Mutta tuparit kuulostaa todella hyvältä ajatukselta. Palatkaamme siihen myöhemmin. :P

    Kristiina

    VastaaPoista